Σάββατο 30 Ιουνίου 2012

Γιώργος Γκρίλης- Τα Τραγούδια του(αφιέρωμα)

Στίχοι: Γιώργος Γκρίλης
Μουσική: Νίκος Μουτάφης
Ερμηνεία: Νίκος Μουτάφης

                2012

Το είπαν οι Μάγιας κι η Αγία Γραφή
κι η Αρβανιτάκη το είπε κι αυτή
το λέει η επιστήμη, το λέει κι η ζωή:
τέλος θα έχει ό,τι είχε μια αρχή

Το ‘πε ο Λιακόπουλος, το θέλει ο Θεός
το πρόβλεψε ακόμη κι ο Ισλαμισμός
θα πούνε ‘επιτέλους!’ του Πάσχα οι αμνοί
και κατά βάθος… γουστάρεις κι εσύ

Τέλος το άγχος κι οι λογαριασμοί
τέρμα του Θρύλου οι πανηγυρισμοί
θα γλιτώσει ο γιος σου το στρατιωτικό
κι εσύ χίλιες δόσεις στο στεγαστικό

Νόημα θα βρουν των φτωχών οι ζωές
κι όσων αντέχουνε στις φυλακές
θα χαίρονται οι χήρες νομίζω διπλά
μαζί κι όλη η γη μας μ’ αυτά που τραβά

Μετρώ όμως το χρόνο – μαθηματικά
δύο χρόνια μόνο δεν είναι αρκετά
νομίζω θα φύγω στην άλλη ζωή
χωρίς να προλάβω να σου πάρω φιλί

Ερμηνεία: Γιώργος Πάππας
Στίχοι: Γιώργος Γκρίλης
Μουσική: Γιώργος Πάππας 

Του θάνατου και του Έρωτα
Ο θάνατος κι ο έρωτας κρύβουν μεγάλο πόνο
έχε το νου σου μη σε βρουν μες στη ζωή σου μόνο

Να ‘ρθεις εδώ να πλέξωμε στην Άνοιξη στεφάνι
δέντρο μονάχο κι αν ανθεί, καρπό ποτέ δεν κάνει

Κι αν ο Θεός ρίξει βροχή, να μην βραχείς πουλί μου
τον μπέτη ανοίγω να χωθείς μες στην αναπνοή μου

Κι όντες τα δυο θα σμίξομε σ’ ανασασμό μεγάλο
φιρμάνι ας βγάλει ο Θεός να μην πεθαίνουμε άλλο

Μουσική - Ερμηνεία: Μιχαέλα Κυριαφίνη
Στίχοι: Γιώργος Γκρίλης
       Εσένα θέλω μόνο
 Δεν ξέρω τι να πω στην αγκαλιά μου
Απόψε που κρατάει άλλο χέρι
Δεν ξέρω τι να πω και στα φιλιά μου
Που τη στοργή ζητάν σε λάθος μέρη

Πόσο πονάει η ψυχή
αυτή το ξέρει μόνο
που εσύ την καταδίκασες
να ξεγελάει τον πόνο

Πόσο πονάει η καρδιά
μην ψάξεις να το μάθεις
μετράει λόγια να σου πει
κοντά της να ξανάρθεις

Δεν ξέρω πώς να δέσω τη χαρά μου
Που τρέχει μες τη νύχτα ν' αποδράσει
Δεν ξέρω τι να πω στην αγκαλιά μου
Εσένα μου είπε ήθελε ν' αγκαλιάσει

Ο στίχος 'Δεν ξέρω τι να πω στην αγκαλιά μου' ανήκει στον Λευτέρη Παπαδόπουλο (από το τραγούδι του 'Σε θέλω τώρα') και αποτέλεσε την αφορμή να γράψω αυτό το τραγούδι.
Ο στίχος 'Πόσο πονάει η καρδιά μην ψάξεις να το μάθεις μετράει λόγια να σου πει
κοντά της να ξανάρθεις' αποτελεί προσθήκη της Συνθέτριας.

Ο Γιώργος Γκρίλης εκτός από εξαίρετος στιχουργός είναι και η ψυχή του:http://stixo-mythia.blogspot.com/

ΣΤΙΧΟΙ ΚΑΙ ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΟΙΙΑ
Το ιστολόγιο αυτό φιλοξενεί κατά κύριο λόγο στίχους (κατά προτίμηση έμμετρους) που φιλοδοξούν να γίνουν τραγούδια. Επιδιώκει να αφουγκραστεί τις νέες τάσεις της σύγχρονης ελληνικής στιχουργίας, καθώς και να αναδείξει στιχουργούς που δεν έχουν βρει (ακόμη...) το δρόμο τους προς τη δισκογραφία. Φιλοξενεί ακόμη προσωπικές ή και συλλογικές προσπάθειες τραγουδοποιίας (σε οπτική και ακουστική μορφή) καθώς επίσης και (περισσότερο ή λιγότερο) γνωστά τραγούδια που μας συγκινούν και έχουν αποτελέσει πηγή έμπνευσης. Το σημαντικό είναι να υπάρχει ως τόπος συνάντησης των προσωπικών μας αγωνιών με τις οποίες εμπνευσμένοι μουσικοί μπορούν να παντρέψουν τις μουσικές τους αναζητήσεις. Ένα σταυροδρόμι των μύθων του στίχου με την δημιουργική ανάσα της μουσικής.

1 σχόλιο:

  1. Τώρα τι να πω;

    Όσο δυνατό κι αν βγαίνει από μέσα μου το Ευχαριστώ, μου φαίνεται ταπεινό κι ελάχιστο μπροστά σ' αυτή την χειρονομία!!!

    Ευχαριστώ πολύ!.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή